abu garcia SUVERÄN
Abu Garcia SUVERÄN este un SAAB al muliNETelor, SUVERÄN 3000 are tamburul de 42,5mm in diametru cu recuperare 5,2 deci rezulta intre 47 si 66cm fir pe tur de manivela, are 387g si 7 rulmenti, s-a produs in 4 dimensiuni: S1000M, S2000M, S3000M si S4000M, diferenta dintre modele este doar la marimea tamburului si greutate.
Piesele grupate din schema se regasesc mai jos in imagini
SUVERÄNul este o muliNETa reinventata, are o multime de elemente ingineresti nemaiintalnite la alti producatori
abu garcia SUVERÄN s-a gandit si fabricat in Suedia
carcasa-61668 detasabila de protectie UV a firului monofilament de pe tambur este un element nou pentru muliNETe
un concept nou de frana il are SUVERÄN:
discurile au in compozitie carbon
datorita pozitiei de amplasare discurile s-au putut mari de 4 ori fata de muliNETele cu frana pe spate si de 2 ori mai mult fata cele pe frana in fata, marind astfel suprafata de aderenta/frecare/franare
o alta noutate este frana care are o actionare ergonomica comparativ cu celelalte muliNETe unde trebuie sa folosim a doua-a mana pentru regrajul intensitatii
galetul-61686 are inserat un rulment prin soc termic
rotorul este metalic, procentul ridicat al numarului de piese metalice nu inspira decat rezistenta si durabilitate
sistemul pentru cuplarea pick-upului
un exemplu de eficienta in costuri de productie si greutatea componentelor este sistemul de glisare a tamburului: la SUVERÄN sistemul este compus din 5 piese (61554, 61556, 61553, 61555 si 64221) pe cant de exemplu la contemporana shimano STELLA FD angrenajul de glisare este compus din 18 piese (11018, 11614, 11563, 11615, 11018, 2×11632, 11631, 11630, 9895, 4777, 11627, 11579, 11578, 2409, 11626, 11625 si 4675)
axul melcat-61548 + axul suport al tamburului-64211 sunt din otel nonmagnetic inoxidabil de calitate superioara adica cu un continut ridicat de crom si nichel
pana acum exista trei tipuri de angrenaje pentru transmitere a fortei-vitezei la muliNETe: roti danturate pe suprafate conice vazute si la mitchell 300, angrenaj cu ax melcat si roata danturata in lateral, hipoide – este cel mai intalnit azi la muliNETe si angrenajul cu ax melcat dar cu roata danturata pe suprafata cilindrica, angrenaj intalnit la dam QUICK FD, dam QUICK ROYAL MDS cat si la SUVERÄN
tipul de transmisie a SUVERÄNului este cel mai durabil (testat in timp la modele precedente, alama+inox) si este mai puternic deoarece suprafata de contact dintre pinioane este de 3 ori mai mare fata de angrenajele danturate pe suprafete conice si de aproape 4 ori mai mare fata de angrenajele folosite la majoritatea muliNETelor de azi
suportul muliNETei, 61597+23117+61601, este integral din aluminiu 6061-T6 folosit si in aviatie, aluminiu care nu oxideaza in profunzime, doar la suprafata formand un strat protector contra elementelor chimice cu care poate intra in contact
probabil carcasa indestructibila este imaginea cea mai reprezentativa pentru abu garcia SUVERÄN
pentru eficienta in prelucrare si rezistenta corpul-61558 se „debiteaza” dintr-un profil extrudat-prelucrare a metalului ce da o rezistenta marita produsului rezultat, fata de celelalte tipuri de prelucrari de carcasa: frezare, centrifugare, turnare, etc
generatia manivelei fara rulmenti
un articol complex despre abu garcia SUVERÄN este pe alanhawk.com, s-a mai scris despre ea pe haldorado.hu, matsui.naturum.ne.jp, ulnits.dk si pe realsreels.com
fir intins!
O zi în care nu ai râs, este o zi pierdută. Charlie Chaplin
‘inserat un rulment prin soc termic’ ar vrea sa insemne ‘are un rulment asamblat prin fretaj’ ?
era prea tehnic sa folosesc acest cuvant ingineresc – fretaj,
adica piesa ce vine la interior se raceste-contracta la minus grade (soc termic vine de la denumirea produsului, un spray care iti raceste piesa la zeci de grade cu minus), cea din exterior se incalzeste-dilata
locasul piesei exterioare (rola) este mai mic cu sutimi de milimetru (in functie de gabaritele ansamblului) fata de marimea piesei (rulmentul) ce vine introdusa in locas la temperatura ambianta
Tipul acesta de angrenaj (intalnit la majoritatea mulinetelor vintage) este total superior celui hipoid. Pacat ca producatorii de mulinete nu vin cu modele mai ieftine si mai simple bezate pe acest tip de angrenaj.
undeva am citit ca principaulul motiv este ca hipoidele cu dintii in lateral sunt mai usor de fabricat-asamblat, probabil e si „strategie de marketing” pt ca rezist mai putin
Hipoidele nu rezista mai putin decat sneckul, ci din contra mai mult daca sunt facute din materiale superioare (otel+bronz).Angrenajul elicoidal (sneckul) are uzura destul de mare in timp, de aceea se realizeaza din materiale superioare, pe cand cel hipoid are o uzura destul de mica in timp,de asta isi permit producatorii sa il realizeze din materiale mai slabe (bronz + duraluminiu).Diferenta intre cele doua tipuri de angrenaj este forta dezvoltata, care este mai mare pt. sneck.
cuvantul sneck de care spui corect este schnecke, adica melc din germana, in romana e simplu: șnec, termenul nostru din muliNETe este ax melcat.
ax melcat exista la hipoide cat si la suverän (ax melcat cu roata danturata pe suprafata cilindrica).
puternic nu este echivalet cu rezistent, rezistenta o dau materialele, puterea o da geometria angrenajului
nu sunt inginer sa-mi dau cu parerea despre angrenaje, concluziile le iau in timp prin demotarea a zeci de muliNETe, daca vrei sa contrazici teoria ia legatura cu Alan Hawk el o sustine
Cred ca se mai numeste angrenaj elicoidal la 90 grade.Exact la fel ziceam si eu referitor la forta si rezistenta. Cred ca nu ne contrazicem.Dar cred ca din cauza faptului ca suprafata de contact este mai mare la sneck decat la hipoide, uzura in timp este mai mare la acesta daca materialele sunt de slaba calitate.
exact!
Whoa! This blog looks exactly like my old one!
It’s on a totally different subject but it has pretty much the same layout and design. Great
choice of colors!
Cine imi poate spune cat costa o mulineta abu garcia suveran 2000 ?
cauta pe ebay
Ok,mulțumesc! Am găsit ,dar vreau sa stiu cat este pretul în România. Nu vreau sa vand sau să cumpăr.
mai cauta