daiwa BRADIA [tuning]
Am revenit cu daiwa BRADIA sa va arat cat de usor putem imbunatatii performantele standard ale unei muliNETe apropiata de caracteristicele tehnice cu cele ale daiwa CERTATE , acest tuning intervine mai putin la partea vizibila a muliNETei.
Producatorul pentru daiwa BRADIA 3000 ne da:
un tambur de 54mm in diametru si recuperare cu 4,8 rezulta intre 81 si 63cm fir pe tur de manivela (81cm=diam. mare adica la buza tamburului si 63cm=diam. interior al tamburului), BRADIA are 315g, 8 rulmenti (1 CRBB-Corrosion Resistant Ball Bearings, 6 BB-Ball Bearings si 1 RB-Roller Bearing) si 7kg forta maxima de franare la tambur.
dupa imbunatatire BRADIA va avea 11rulmenti (un rulment adaugat la galet, unul la maner si al treilea la tambur), forta sporita si plaja mai mare de reglare la franare, si va cantari 317g cu manerul standard (T-Shape)
Pe piata noastra BRADIA se gaseste doar la second hand, in afara se vinde cu cca. 250€, pentru aceste imbunatatiri se mai adauga max 50€ (exclus manerul RCS)
Piesele din schema se regasesc mai jos in imagini
daiwa BRADIA se produce in Japonia
BRADIA este una dintre muliNETele din familia Real Four de la daiwa
aici discurile din schema muliNETei F62-7101 (D26 x d9mm) se inlocuiesc cu discuri CARBONTEX de la smoothdrag.com, 9$/set sau 39lei/set
ce este un disc de frana CARBONTEX ? este un disc de frana din tesatura de carbon rigidizar cu rasina
de ce sa folosim discuri CARBONTEX ?
nu se uzeaza/taseaza ca discurile standard (nu uitati, discurile se ung cu vaselina, de ex: Shimano Drag Grease)
elimina ruperea firului la socurile din drill datorita lipsei elasticitatii discurilor
pot oferii o forta mai mare de franare, min.30% mai mult (atentie! frana blocata rupe firul, batul, chiar si muliNETa)
plaja mai mare de reglare la franare
singurele discuri de carbon la noi in tara „comercializate” sunt discurile ce vin in componenta standard a unor muliNETe, de ex. pflueger PATRIARCH sau cateva modele de muliNETe pentru casting
knobul franei, piesa 1
suportul tamburului: piesa 9 se va inlocui cu un rulment CRBB G52-2701 (D11 x d7 x p3 mm), ajutand in drill la o franare mai fina
lagarul 26-27 din galet se va inlocui cu un rulment CRBB G28-1601 (D6 x d3 x p2,5 mm) si doua saibe distantiere F89-7101
apa adusa cu firul lansetei spala bine galetul, neuns rulmentul/galetul apa ia locul uleiului si devine rezervor de decantare pentru toata apa stoarsa de pe fir, exagerat spus
pozitionarea corecta a arcului-39 pe rotorul-21, deobicei la demontare acest arc sare si nu mai vedem pozitia sa corecta
carcasa rotorului la BRADIA este din „plastic” si are 24,5g fata de un rotor metalic de aceeasi marime care are 27g
Air Bail si Twist Buster sunt doua denumiri comerciale pentru tehnologiile utilizate la rotor, folosite si la BRADIA din familia Real Four de la daiwa
componenta angrenajului antiretur similara cu daiwa CERTATE
dupa cum se vede un rulment capsulat se poate unge foarte usor, va rula mai usor decat daca este gresat cu vaselia dar este mai zgomotos
sasiul si capacul sunt din magneziu, BRADIA este o muliNETa lavabila–Washable
roata dintata-70 este una dintre componentele Digi Gear, cu doi rulmenti capsulati BB
angrenajul de oscilare al tamburului si parghia de cuplare/decuplare antirevers
roata dintata-70 a componentei Digi Gear este similara cu componenta-67 de la CERTATE vintagecustom
manerului standard (T-Shape) i s-a adaugat un rulment BB (D7 x d4 x p2,5 mm)
manerul din stanga este un daiwa RCS (Real Custom System) un produs I’ZE FACTORY
un articol despre daiwa BRADIA gasiti si pe tackletour.com
un tuning dus la extrem este shimano STELLA FE de mai sus care a crescut pretul muliNETei cu 50%
fir intins!
Dă șansa fiecărei zile să fie cea mai frumoasă din viața ta. Mark Twain
Salut, unde as putea gasi un brat de la pickup de cumparat?
am compatibil, argintie, detalii pe mail
pt ce model?
am argintiu