shimano VANQUISH F

Daca nu va permiteti un VANQUISH de la Aston Martin atunci poate o VANQUISH de la shimano, este facuta in doua modele pentru piata europeana si in 12 variante pentru japonezi
Tamburul de 3000 are diametrul de 46mm la exterior si 28mm in interior, este pe recuperare 5,2 rezultand intre 76cm si 46cm fir pe tur de manivela, 3000-ul are 13 rulmenti, sasiul din magneziu, rotorul din CI4, si 195gr.

La noi este vanduta cu 1800lei,

.

Piesele grupate din schema se regasesc mai jos in imagini

shimano_VANQUISH_C_3000_F_scheme

shimano VANQUISH este foarte aproape de shimano STELLA FE cu mici diferente de design si specificatii tehnice

shimano_VANQUISH_C_3000_F_01

VANQUISH se produce in Japonia

shimano_VANQUISH_C_3000_F_02

producatorul nu ne da forta maxima de franare a tamburului, dar e posibil sa fie de 9-10kg comparand cu tamburii asemanatori STELLA unde era mentionata valoarea
de multe ori am auzit ca buza unui tambur este din titan – titanul are culoare argintie inchisa, se poate spune eventual titanizata – adica intarita, sau cel mult tratata cu azotura de titan care ii da culoarea aurie pentru estetica

shimano_VANQUISH_C_3000_F_03

suportul tamburului

shimano_VANQUISH_C_3000_F_04

galetul cu o usoara modificare de imagine fata de standardul shimano, rola este neagra

shimano_VANQUISH_C_3000_F_05

VANQUISH are un rulment de galet care la muliNETele daiwa le-ar salva de fasait, cu capacelele de protectie inchise – detalii in „gresarea rulmentului de galet”
galetul a imprumutat de la muliNETele shimano SW un orificiu de ungere aflat in bratul pick-up-ului-15494, ungere atat de importanta dupa fiecare pescuit, daiwa ramane la solutia de mai jos

.

shimano_VANQUISH_C_3000_F_06

rotorul este din tetraiodide cu denumirea comerciala de CI4 – Magnumlite, adica un material cu 50% mai usor decat aluminiul, rezista la coroziune, la fel de rezistent ca aliajul de magneziu si mai ieftin de prelucrat: viitorul “plastic” al muliNETelor asemanator cu ZAION-ul de la daiwa

shimano_VANQUISH_C_3000_F_07

componenta angrenajului antiretur

shimano_VANQUISH_C_3000_F_08

sasiul, capacul lateral si rotorul sunt din aliaj de magneziu bineinteles tratat contra coroziunii la apa sarata

shimano_VANQUISH_C_3000_F_09

sistemul de oscilare al tamburului, parghia de cuplare/decuplare antirevers si pinioanele

X-SHIP consider ca este cel mai mare pas facut de shimano fata de concurenta sa daiwa, implementand tehnologia si la muliNETele mai ieftine, ma refer in special la rulmentul 14264

shimano_VANQUISH_C_3000_F_10

principala piesa de tractiune este din aluminiu, dar un aluminiu mult mai dur comparativ cu celelalte modele de muliNETe din anii trecuti, s-a observat asta la marcajul pentru alinierea pinioanelor la demontare

shimano_VANQUISH_C_3000_F_11

dupa o mare ratare a materialului de knob care a durat cam 10ani la shimano, acum nu mai avem „cauciuc”, avem „plastic” care se dovedeste un material nu foarte prietenos dar mult mai durabil

shimano_VANQUISH_C_3000_F_12

fir intins!

Caracterul unui om nu se arată în momentele de confort, ci în cele de schimbări și controverse. Martin Luther King

    • Belza
    • 7 Mai 2014

    superbe analyse du Vanquish ami roumain. Je devine en toi un ingénieur en mécanique. Merci. J’ai acheté le C3000. Excellent moulinet. Grâce à ton analyse, je saurai le démonter pour l’entretenir.

    • baciucu
    • 1 Februarie 2015

    salutare am si eu doaua intrebari ce marime de imbus imi trebuie pt a demonta piesa 6008 de pe axul rotorului e un surub minuscul cu imbus in cap si a 2 a intrebare unde gasesxc mag sealed pe e bay daca e posibil lasa-mi un link . multumesc

    • mai bine folosesti o scobitoare, ii tai varful si vei vedea ca e mai la indemana
      uleiul magnetic nu se comercializeaza nicaieri

        • baciucu
        • 7 Februarie 2015

        multumesc pt raspunsuri , toate bune!!!

    • andriipopa
    • 21 Aprilie 2015

    „Marcajul pt alinierea pinioanelor” – CE inseamna in cazul acesta ? Am vazut semne la exage – pinioane patrate so la okuma – pinioane elicoidale. Exists marcaje si la cele cu wormshaft ?

    • da, sunt marcaje de montaj si marcaje de remontaj
      cele de montaj sunt cele din fabrica mentionate de tine la pinioane eliptice
      iar marcajele de remontaj sunt cele facute de tine inainte sa decuplezi dintii de la cele doua pinioane, pinioanele prind o mica uzura / rodaj – la remontare trebuie sa le asezi in acceasi pozitie, la un ciclu de cateva rotatii semnul de pe axul melcat si roata dintata trebuie sa coincida

  1. salut.ma intereseaza de Vanquish F si Stella Fi cei mai multi zic ca daca le iau din Romania de la magazine de pe net e calitate proasta,mult mai proasta decat daca le-as lua de pe Ebay direct din Japan dar totusi vb de cele mai ok de la Shimano care eu cred ca se fabrica numai in Japonia.ce zici e bine sa le iau din Romania cu garantie fara sa mai ma incurc si sa astept multe zile ???

    • d c crezi ca ar fi mai proaste? crezi ca se complica sa monteze diferit o stella, sau sa faca doua linii de productie?

    • Tedi
    • 27 Martie 2016

    Salut! Am un Vanquish 2500s cumpărat second și se aude fâșâit… Crezi ca se poate anula cumva? Mulțumesc

    • sabin
    • 5 Aprilie 2016

    salut, tamburu de 3000 mii merge pe 4000 f?

    • Andrei Savin
    • 13 Mai 2016

    Salutare.Daca ar fi sa alegi intre Vanquish si Stella FE, cei ai lua?

    • Andrei Savin
    • 4 Octombrie 2016

    Salutare.Ai idee daca pe Vanquish 3000f se potriveste un tambur de Twin Power CI4 2500?

    • teoretic da

        • turcanusorin1988
        • 4 Decembrie 2016

        Daca nu am facut nici un semn si am cuplat pinioanele cum s au nimerit la un zauber de ex….are ceva? ce se poate intampla? merci.

    • pocol bogdan
    • 4 Decembrie 2016

    salutare am cumparat recent un vanquish 4000 la mana a2a si are un pic de joc…daca tin cu mana rotorul si misc manivela fata spate rotorul se ridica si coboara si suna ceva inauntru ca un joc o uzura ceva… e normal?!?! mie nu m i se pare…
    multumesc!

  2. ce se poate intampla daca am remontat fara sa fac semne ?am cuplat pinioanele la intamplare…..se poate gasi pozitia cum au fost prima oara?
    merci.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s